vineri, 17 iunie 2011

Drepturile copilului


Dreptul la intimitate
Fiecare om, tânăr, copil are dreptul de a duce o viaţă personală, protejată de intruziunea celorlalţi, şi fără ca alte persoane să poate accesa informaţiile lor personale, intime. 

Responsabilităţile mele, corelate acestui drept 
Să respect eu, în primul rând, intimitatea vieţii personale ale celorlalţi. 

Ce posibilităţi de a îmbunătăţii respectarea acestui drept în şcoală 
Să beneficiez de dreptul la o viaţă privată, personală. 
Elevii trebuie instruiţi şi consiliaţi referitor la importanţa acestui drept şi la importanţa respectării vieţii private şi personale a colegilor şi a lor. 

Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept
Consilierul şcolar
Dirigintele clasei
Părinţii
Conducerea şcolii


Dreptul la educaţie                                                                                        



Orice copil, tânăr, adult are dreptul la educaţie prin:
-         acces gratuit la educaţie
-         acces la orice formă de educaţie fără discriminare de sex, rasă, naţionalitate, existenţa sau nu a unei dizabilităţi
Responsabilităţile mele, corelate acestui drept
Să particip la formele de educaţie obligatorii
Să mă informez cu privire la posibilităţile mele de educaţie gratuită sau cu plată existente, în funcţie de nevoile mele de instruire.
Să particip la toate cursurile la care mă înscriu, şi să beneficiez, astfel de formarea şi educaţia pe care acestea o oferă.
Să beneficiez de toate drepturile pe care le oferă cursurile de formare la care particip.

Ce posibilităţi de a îmbunătăţii respectarea acestui drept în şcoală 
Asigurarea accesului la educaţie şi la cursurile de formare, prin informare  publică şi accesibilă tuturor, prin accesibilizarea fizică a clădirilor publice în care se derulează programele de educaţie.
Programe diferenţiate de educaţie în funcţie de particularităţile fizice şi intelectuale, precum şi a potenţialului de dezvoltare. 

Cine ar putea contribui la îmbunătăţirea respectării acestui drept
Ministerul Educaţiei (sub orice denumire ar fi acesta).
Comunitatea locală
Consilierii şcolari
Cadrele didactice

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu