vineri, 17 iunie 2011

Cazul B.O.

Puncte tari:
 
- capacitate de autoanaliză a propriului comportament, extrem de importantă atunci când dorim să-i facem pe elevi să conştientizeze efectele ce decurg din astfel de comportamente;
 
- disponibilitate de comunicare;
 
- acceptă sancţiunile aplicate, pe care le consideră ,,blânde”, demonstrând spirit autocritic;
 
- fire sociabilă, cu dorinţa împlinită de a avea mulţi prieteni;
 
- sinceritate - îşi recunoaşte faptele şi gravitatea acestora;
 
- cooperant;
 
- este motivat de dorinţa de a place, mai ales de a impresiona persoanele pe care le respectă.
 
 
Puncte slabe:
 
- comportament agresiv faţă de colegi şi cadre didactice;
 
- absenteism;
 
- lipsa responsabilităţii;
 
- preocupări extraşcolare negative: jocuri de noroc, filme care promovează violenţa;
 
- fire influenţabilă - răspunde pozitiv presiunii grupului;
 
- lipsa comunicării cu părinţii;
 
- neîncredere şi dezinteres faţă de şcoală şi educaţie;
 
- lipsa autocontrolului;
 
- alegerea unui anturaj neadecvat;
 
- absenţa unui sistem de valori şi a respectului faţă de ceilalţi;
 
- modalităţi greşite de rezolvare a problemelor - prin violenţă;
 
- toleranţă scazută la frustrare.
 
 
Tipuri de violenţă: verbală, fizică şi psihologică.
 
 
Cauze:
 
- lipsa unor modele comportamentale pozitive în familie(implicarea părinţior în activităţi infracţionale);
 
- lipsa autocontrolului;
 
- nevoia de a fi în centrul atenţiei;
 
- influenţa anturajului;
 
- lipsa comunicării eficiente şcoală-familie;
 
- dezinteres din partea familiei (părinţi plecaţi în străinătate, schimbarea domiciliului);
 
- absenţa unor programe de prevenire şi combatere a fenomenului violenţei la nivelul şcolii;
 
- absenţa familiei (sentiment de abandon), lipsa de supraveghere ;
 
- insuficienta pregătire psihopedagogică a unor cadre didactice;
 
- nerespectarea sancţiunilor prevăzute în regulamentul şcolar.
 
 
Relaţia cu familia:
 
- absenţa familiei generează carenţe în plan emoţional;
 
- părinţii pun accent pe satisfacţiile materiale;
 
- lipsa unui sistem de valori în familie;
 
- familia nu-i impune reguli şi nici nu-i oferă modele comportamentale pozitive.
 
 
Relaţia cu colegii şi profesorii:
 
- comportament agresiv faţă de colegi şi faţă de anumiţi profesori;
 
- manifestă respect pentru acei profesori care se implică;
 
- îi place să fie admirat de colegi, să-şi impună autoritatea prin forţă;
 
- doreşte să fie în centrul atenţiei, să fie lider al grupului.
 
 
Măsuri la nivelul şcolii:
 
 
- Implicarea tuturor cadrelor didactice în găsirea celor mai adecvate soluţii pentru rezolvarea acestui caz, nicidecum prin “scăderea notei la purtare”, “ exmatriculare” etc. (practici dăunătoare în multe dintre cazuri, deoarece sunt aplicate înainte de a se încerca ceva constructiv); schimbarea atitudinilor faţă de astfel de elevi se realizează din păcate foarte grreu, dar prin cursuri de formare şi prin implicare directă în problemele de acest gen apărute în şcoală se pot schimba mentalităţi.
 
- Consilierea psihologică individuală a elevului, dar şi a colegilor, prin consiliere de grup;
 
- stabilirea şi respectarea unui regulament de ordine interioară acceptat de elevi;
 
Măsuri la nivelul familiei:
 
- comunicarea permanentă familie - şcoală;
 
- implicarea familiei în educaţia copilului;
 
- stabilirea şi aplicarea unor reguli clare, în cadrul familiei;
 
- acceptarea consilierii copilului.
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu