vineri, 17 iunie 2011

Autoevaluarea



Prima autoevaluare

A învăţa să înveţi
4 - consider că mă aflu „în plină dezvoltare”, nicidecum începător, dar nici foarte activ în acest domeniu, şi asta nu datorită dorinţei de a învăţa, cât mai ales a activităţilor de rutină care ne ocupă viaţa de zi cu zi. Apreciez provocările, şi nu renunţ uşor când nu cunosc anumite lucruri, încerc să le aflu şi să caut soluţii.
Crearea portofoliului de învăţare
3 portofoliul de învăţare este un instrument foarte util, deşi îl consider, în formării mele de bază – aceea de învăţător, un instrument de evaluare. Pot considera că explorez diverse modalităţi de prezentare a portofoliului, şi îi recunosc beneficiile pe termen lung, deşi tind să amân constituirea lui până la termenul limită.
Participarea la o comunitate de învăţare
6 – sunt o persoană activă la cursuri, implicată, colaborativă, caut oportunităţi de rezolvare a sarcinilor utile tuturor, mă implic în a ajuta colegii în rezolvarea sarcinilor dificile, îmi place să lucrez în echipă.




A doua autoevaluare

Reflecţii asupra experiențelor proprii sau asupra celor relatate de către colegi 
5. Am atât abilităţi descriptive, cât şi analitice atunci când scrie şi comentează intervențiile altor colegi. Pun întrebări de suport (cel puţin aşa mi se pare!) şi la obiect colegilor, şi  înţelege cum se poate implementa o abordare strategică a violenței în școală.
 Lectură şi creaţie
6. Pot elabora argumente și contraargumente, valorificând cu succes informațiile cuprinse în unitatea de lectură, dar și propria experiență. 
Explorarea spațiului de învățare
5. Explorez spațiul de învățare găsind cu ușurință informațiile decare am nevoie. Particip activ (atât cât mi-a permis timpul) atât la formurile tematice, cât și la cele informale. Mi-aş fi dorit să particip mai mult, mai ales la discuţiile informale, şi poate la o cafea cu voi... Pun întrebări pentru a ajuta la înţelegerea spațiului de învățare şi a facilităţilor oferite de acesta, îndemnându-i pe colegi să procedeze la fel. 




A treia autoevaluare

Gândire strategică si sprijin acordat colegilor pentru formularea unui plan de activităti
5. Pune întrebări serioase si edificatoare care îi ajută pe colegi să înceapă să elaboreze strategii si planuri de actiune în domeniul prevenirii si combaterii violentei în scoală. Întelege în detaliu problemele prezentate în unitatea de lectură si îi sprijină pe colegi atunci când acestia întâmpină dificultăti.
Crearea portofoliului de învăţare 
6. Foloseşte în mod creativ portofoliul, manevrându-l ca pe o strategie personală de învăţare. Pune în practică ceva mai mult decât sugestiile de portofoliu primite la curs. Manifestă interes în explorarea diverselor posibilităţi de prezentare a portofoliului. Recunoaşte beneficiile pe termen lung ale portofoliului.
Crearea unei viziuni
5. Se angajează cu optimist în realizarea unei viziuni.
Întelege rolul elaborării unei viziuni pentru schimbarea culturii scolare. Abordează proactiv procesul deînvătare si punere în practică a informatiilor dobândite prin crearea unei viziuni si încearcă să-i stimuleze pe colegi în acest sens. Dă dovadă de spirit creativ, originalitate si capacitate de proietie în viitor.



În concluzie, mai am de învăţat....



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu