vineri, 17 iunie 2011

Resurse pentru monitorizarea violenţei în şcoală



În calitate de inspector şcolar de specialitate am în vedere următoarele aspecte:
- Informarea cadrelor didactice cu privire la completarea corespunzătoare a fişei de monitorizare;
- Monitorizarea campaniilor de prevenire a violenţei şcolare derulate în instituţiile şcolare;
- Monitorizarea , dar şi implementarea unor proiecte în parteneriat public-privat în scopul prevenirii violenţei şcolare;
- Participarea la activităţile comisiei judeţene de prevenire a violenţei şcolare şi diseminarea informaţiilor;
- Stabilirea unui plan comun de acţiune privind prevenirea violenţei şcolare împreună cu alte instituţii locale şi judeţene;
- Stabilirea şi implementarea unor campanii civice cu implicarea directă a elevilor în prevenirea violenţei şcolare.
Resurse umane:
- Conducerea şcolii, toate cadrele didactice, psihologul şcolar, elevi, părinţi, poliţia, ONG-uri, DGASPC, biserica, CPECA, Agenţia Antitrafic, alte ONG-uri, paza în şcoală

Resurse materiale:
- Cabinete psihologice
- Cabinete informatizate cu acces la internet
- Sisteme de monitorizare a elevilor în pauze
- Imprimanta color, consumabile (pentru afişe, pliante, ect.) 

Resurse temporale:
- Programarea activităţilor în timpul pauzelor, după ore, la finalul săptămânii
- Identificarea celor mai bune soluţii de organizare împreună cu elevii, părinţii acestora şi toate persoanele implicate
- Diseminarea rezultatelor obţinute în urma derulării unor campanii la final de lună / semstru/ an şcolar

Resurse financiare:
- Sponsorizări
- Autofinanţare

Dificultăţi şi bariere:
- Sarcini în plus date cadrelor didactice prin aplicarea acestui program şi refuzul lor de a mai face muncă voluntară, nefiind stimulaţi în nici un fel.
- Număr insufficient de psihologi şcolari, mai ales în mediul rural
- Lipsa unei politici coerente la nivelul MECTS în privinţa prevenirii violenţei şcolare
- Interesul scăzut al părinţilor de a participa la activităţile de consiliere şi la activităţile derulate în şcoală
- Programe încărcate şi activităţi extracurriculare nenumărate, fără să ne gândim care este impactul la final asupra elevilor noştri.
- Lipsa unor dotări corespunzătoare în şcoală, sau insuficiente.
- Lipsa finanţărilor şi a imposibilităţii suportării costurilor din salariul de cadru didactic. 

Instituţii cu care colaborăm în scopul prevenirii violenţei şcolare:
- MECTS
-  CJRAE
- Primăriile
- Consiliul Judeţean
- IPJ
- Alte fundaţii, organizaţii neguvernamentale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu