În şcoala în care lucrez nu am întâlnit cazuri de discriminare a rromilor, poate şi pentru că sunt puţini înscrişi în această şcoală.
Dar pot povesti un caz de discriminare pe care l-am întâlnit la o altă şcoală din oraşul în care lucrez, şcoală care este în arondamentul cabinetului logopedic în care lucrez şi în care merg la începutul fiecărui an în perioada de depistări.
Şcoala de care vă povestesc este una destul de mare,a stfel încât la începutul anului şcolar aveau înscrişi la clasa I aprox. 110 de elevi. Dar, pentru că printre elevii înscrişi la clasa I erau şi 10 rromi, s-au format 3 clase I cu multi elevi, chiar peste 30, iar în clasa I D au fost cuprinşi elevii rromi şi câţiva copii din familii nevoiaşe, în total 15 elevi. Clasa în care au fost trimişi să înveţe, era cea mai urâtă, într-un spaţiu mic, cu mobilier vechi şi uzat, cu totul diferit de celelalte spaţii de clasă.
Consider că este o formă de discriminare evidentă, elevii puteau fi integraţi printre ceilalţi elevi români, asigurându-se un număr corespunzător şi echilibrat de elevi la toate clasele. În acest mod era mult mai simplu ca elevii români şi elevii rromi să înveţe să convieţuiască împreună, să înveţe şi să lucreze împreună la activităţi. Chiar dacă provin din familii mai sărace, toţi copii au dreptul să beneficieze de un spaţiu şcolar frumos şi propice activităţilor de educaţie.
Măsurile care ar trebui luate de conducerea şcolii şi de învăţătoarea clasei sunt următoarele:
- În primul rând redistribuirea elevilor în clase, fără a se crea o clasă specială pentru „cazurile speciale” (rromi şi săraci)
- Consilierea tuturor elevi pentru a avea comportamente nondiscriminatorii cu elevii rromi şi săraci.
- Realizarea de activităţi pe grupe mixte de elevi.
- Atragerea şi implicarea familiilor copiilor rromi şi a celor cu posibilităţi materiale reduse la activităţile şi şedinţele cu toţi părinţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu